Bizi Takip Edin

Üye Belediye Haberleri

Ankara yolundaki son düğüm de çözüldü

11.03.2014

kavBursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Ankara –İzmir devlet karayolu üzerindeki transit geçişin yanı sıra raylı sistem geçişine de olanak sağlamak amacıyla yaptırılan Kestel Kavşağı ile trafikte önemli bir düğüm daha çözüldü. Bir dönemde yaklaşık 540 kilometre yeni yol ve yol genişletme çalışması ile karayolu ulaşımına nefes aldıran Büyükşehir Belediyesi, Gürsu, Emek, Özlüce- Alaattinbey ve Esenevler’in ardından Kestel kavşağını da törenle ulaşıma açtı.

 

Bursa’nın her alanda ulaşılabilir kent olması amacıyla her yıl yatırım bütçesinin yüzde 70’ine yakınını ulaşım projelerine ayıran Büyükşehir Belediyesi, deniz ve hava ulaşımının yanında raylı sistem projeleriyle ulaşımı sorun olmaktan çıkarırken, karayolu ağının tıkanan damarlarını da kavşak projeleriyle açıyor. Bugüne kadar Gürsu, Emek, Özlüce-Alaattinbey ve Esenevler kavşaklarını ulaşıma açan Büyükşehir Belediyesi, Ankara-İzmir karayolu üzerindeki son düğümü de Kestel Kavşağı ile çözdü. Ankara – İzmir devlet karayolu üzerindeki transit geçişi sağlamak ve Bursaray Kestel hattı kapsamında raylı sistemin geçişine imkan sağlamak amacıyla yaptırılan Kestel Kavşağı, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Bursa Valisi Mühir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa milletvekilleri Canan Candemir Çelik, Bedrettin Yıldırım, İsmet Su, Önder Matlı ve Mustafa Kemal Şerbetçioğlu, Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin, Kestel Belediye Başkanı Yener Acar, AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun ve çok sayıda davetlinin katılımıyla trafiğe açıldı.

Ulaşıma köklü çözüm

Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan 190 kilometrelik yola karşılık bir dönemde 540 kilometrelik yeni yol ve yol genişletme çalışması yaptıklarını hatırlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, özellikle Ankara – İzmir yolunda hayata geçirdikleri kavşaklarla sinyalizasyon sisteminin ortadan kalktığını böylelikle trafiğin kesintiye uğramadan aktığını söyledi. Toplam 657 metre uzunluğundaki Kestel kavşağının da raylı sistem geçişine uygun olarak projelendirildiğini hatırlatan Başkan Altepe, “Kavşak altından raylı sistem ve tekerlekli araçların kesintisiz geçişi sağlanırken, Gürsu ve Kestel ilçelerindeki Organize Sanayi Bölgelerine giriş çıkışlar da güvenli hale getirilmiş oldu. Bu kavşakla birlikte Bursa’yı transit geçecek olan sürücülerimiz kentin en doğusundan en batısına kadar hiçbir sinyalizasyona takılmadan yollarına devam edebilecek. Kavşak gerek Bursa’mıza, gerekse yolu transit olarak kullanan tüm sürücülerimize hayırlı olsun” dedi.

 

“Bursa sevdamızı icraatla gösteriyoruz”

Bursa’nın Ankara’dan girişinde hem trafiğe güvenlik hem de bölgeye estetik kazandırılan projeye yaklaşık 26 milyon TL harcadıklarını ifade eden Başkan Altepe, Bursa sevdalarını lafla değil icraatla gösterdiklerini vurguladı. Hizmet kadrolarının görev başında olduğunu ve her şeyin en güzelini Bursa’ya kazandırma gayreti içinde olduklarını ifade eden Başkan Altepe, “Önemli olan söylem değil, güzel eserler bırakmaktır. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz. Bizlerde işlerimizle konuşuyoruz. Bu projenin de içinde yer aldığı Bursa’nın Ana Ulaşımı Planını hazırlayan dünyadaki 33 başkentin planlamasını yapan Dr. Brenner firması ile çalışıyorsak, çarşı düzenlemelerinden stadyuma, Bilim Teknoloji Merkezi’nden Belediye binası kadar tüm projelerimiz için dünyayı tarıyoruz. Her şeyin en iyisi, en güzeli Bursa’da olacak” diye konuştu.

 

Hedeflerimize bir bir ulaşıyoruz

Göreve gelirken Bursa için hedefler koyduklarını ve bu hedeflere adım adım ilerlediklerini kaydeden Başkan Altepe, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bursa turizm merkezi olacak dedik. Kongre merkezinden termal yatırımlara, Uludağ’dan tarihi kültürel mirasa kadar her alanda önemli çalışmalar yaptık. Büyükşehir tarihinde yapılan 8 restorasyon çalışmasına karşılık, yüzlerce noktaya dokunduk ve tarihi eserlerimizi ihya etti. Spor kenti hedefimiz doğrultusunda, 115’inci tesisimizi geçtiğimiz günlerde Kestel’de açtık. Bugüne kadar yapılan 19 tesise karşılık bir dönemde 125 tesisi bitirmiş olacağız. Ulaşım hedefimiz doğrultusunda bugüne kadar yapılan 190 kilometre yola karşılık, 540 kilometre yol çalışması yaptık. Raylı sistem kentin doğusunda olacak dedik, kısa süre sonra Kestel hattında deneme seferlerini başlatıyoruz. Bugüne kadar yapılan 22 kilometreye karşı 26 kilometre raylı sistem döşedik.”

“Söylediğimiz her sözün hesabını veriyoruz”

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç da merkezi hükümet tarafından gerek Bursa’da gerekse Türkiye genelinde yaptıkları çalışmalardan örnekler verdik. Kürsüye çıktığında hükümet olarak yaptıklarını saatlerce anlatabileceğini dikkat çeken Arınç, “Türkiye’nin 11 yıl öncesinden bugüne nasıl geldiğini saatlerce anlatabiliriz. Bu bizim için hem büyük zevk hem de görev. Yaptığımız çok şey var ve anlatacağımız çok şey var. Büyükşehir Belediye Başkanımız 5 yıl içinde neler yaptıklarını kitapçıklarda özel olarak toplamış. Kestel Belediye başkanımız 2 dönemde neler yaptığını anlatabilir. Allah’a hamd ederiz. Biz böyleyiz. Yaptığınız iş sizin aynanızdır. Ne yaparsanız millet görür. Yapmazsanız da görür. İftihar etiğimiz çok şey var yapacağımız da çok şey var. Muhalefet yaptığını zannederler, ne yaptıklarını, ne yapacaklarını söyleyemedikleri için 2 saatlik konuşmalarını 3 küfür kelimesine harcayabiliyor. Bir başkası da hayal kurabiliyor. Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatı olduğu gibi aynasıdır. Söylediğimiz her sözün hesabını veriyoruz, vermeye de devam ediyoruz. Hayal peşinde koşmuyoruz. Yaptıklarımızı anlatıyoruz. Başkan burası için ‘26 milyon harcadık’ diyor. Gece gündüz çalışan bir Büyükşehir Belediyesi var” dedi.

 

Onların hedefi kendi boyları kadar

Bugüne kadar yapılanların Bursa için kafi olmadığını kaydeden Arınç, 100 yılın rüyası yüksek hızlı trenin Bursa’ya geldiğini, artık Ankara’dan çıkan bir kişinin 2 saat 15 dakika da Bursa’da olacağını vurguladı. Yapılan imalatları yerinde gördüğünü vurgulayan Arınç, “Bunların hedefi kendi boyları kadar, bizim hedefimiz ufuklar kadar, Uludağ kadar büyük. Otoyol için açılan tüneller dün ışığı gördüler. 7 milyar dolara ihale ettiğimiz projede 4 kilometrelik asma körüler var. Karanın bittiği yerde deniz üstüne asma köprü yapılıyor ya da denizin 60 metre altından Marmaray’la iki kıtayı birleştiriyoruz. Ağzını açınca hakaretten başka bir şey söylemeyenlerin kulaklarına gitsin diye söylüyorum. Geçmiş hükümetler döneminde bırakın yerel yönetimleri merkezi yönetimler bile bunları yapamıyordu. Hükümetler ‘para yok yapamıyoruz’ derlerdi. Kredi için kapılarda beklerdi. Borç istemek için giden Başbakan, 1 milyon dolar kredi buldum diye müjde verirdi. 1 milyar dolar için 40 kapı çalardı. Biz Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin sadece bir bölgesi için 390 milyon TL bütçeden veriyoruz. Daha da yüzde 60 ilave edeceğiz. AK Parti olarak aynen Sultan Fatih gibiyiz. Başkalarının hayal edemediklerini bir bir gerçekleştiriyoruz. Hamdolsun. Açılan kavşağımız hayırlı olsun, kazasız belasız günlerimiz geçsin” diye konuştu.

Bursa Valisi Mühir Karaloğlu da hem bölgedeki Organize Sanayi Bölgelerinin hem Kestel ilçe giriş çıkışının ve vatandaşların ulaşımını kolaylaştıracak, bölge insanının yaşam kalitesini artıracak olan kavşağında yapımında emeği geçen başta Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe olmak üzere herkesi kutladı.

Kestel Belediye Başkanı Yener Acar ise Kestel Kavşağı’nın temeli atılırken Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin, ‘Batıda ne varsa doğuda da olacak’ şeklinde söz verdiğini hatırlatarak, bugün ilk adımı attıklarını ve önümüzdeki günlerde başlayacak Bursaray seferleri ile Kestel’in doğunun parlayan yıldızı haline geleceğini kaydetti.

Konuşmaların ardından protokol üyeleri tarafından kurdelenin kesilmesiyle Kestel Kavşağı trafiğe açıldı.

Bu Haberi Paylaşın