
Antalya Büyükşehir Belediyesi, kentin gelecek 15-20 yılda ulaşım sistemini nasıl geliştirmesi gerektiğini, ulaşımla ilgili ilkeleri, politikaları ve projelerini tanımlayan en önemli yasal belge olan Ulaşım Ana Planı’nı hazırladı. Büyükşehir Belediye Meclisi’nce de kabul edilen bu plan ulaşımda atılacak adımlara öncülük yapacak.Büyükşehir Belediyesi iki yıldır üzerinde titizlikle çalıştığı Ulaşım Ana Planı’nı tamamladı. Uzman ekiplerin bilimsel verilerle hazırladığı plan, Antalya’nın 15-20 yıldaki ulaşım sisteminin nasıl gelişeceğini öngörüyor, atılması gereken adımları ortaya koyuyor. 1995 yılından beri 4 kez hazırlanmaya çalışılan ulaşım ana planlarından bazıları tamamlanamadı, bazıları ise bilimsel verilere dayanmadan oluşturuldu. Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Mustafa Akaydın’ın adaylık sürecinde vatandaşlara yapmayı söz verdiği Ulaşım Ana Planı ile uygulanacak eylemlerin çerçevesi belirlendi, gelecekteki kent ulaşım yapısının ana hatları çizildi.KENTİN ANA HATLARI ÇİZİLECEKAntalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, Kentiçi ve Yakın Çevresi Ulaşım Ana Planı’nın hazırlanmasının önemli bir adım olduğunu söyledi. Akaydın, “Çünkü Ulaşım Ana Planı, bir kentin gelecek 15-20 yılda ulaşım sistemini nasıl geliştirmesi gerektiğini, ulaşımla ilgili ilkeleri, politikaları ve projelerini tanımlayan en önemli yasal belgedir. Ulaşım Ana Planı ile uygulanacak eylemlerin çerçevesi belirlenmekte, gelecekteki kentin ana hatları çizilmektedir” diye konuştu.HEDEF ÇAĞDAŞ BİR KENTBaşkan Mustafa Akaydın, planın hazırlanmasından önce ulaşım sisteminin sorunlarının belirlenip, kısa dönemde geliştirilebilecek çözümlerin geliştirilmesi amacıyla önce Toplu Ulaşım Yapılanma Projesi’ni uygulamaya koyduklarını hatırlattı. Akaydın, şöyle konuştu: “Toplu Ulaşımla Bütünleşik Yaya ve Bisiklet Planı’nı hazırladık ve adım adım uygulamaya koyuyoruz. Son aşama olarak da Antalya Kentiçi ve Yakın Çevresi Ulaşım Ana Planı’nı tamamlamış bulunuyoruz. Bu plan 1/50 bin ve 1/25 bin ölçekli Antalya Nazım İmar Planları ile birlikte ve onlarla uyumlu olarak çağdaş bilimsel teknikler ve yaklaşımlarla hazırlandı. Kentin gelecekte daha kolay yaşanır ve sürdürülebilir ulaşım politikalarıyla daha çağdaş bir kent olması hedeflendi.”KENTE HAYIRLI OLSUNAkaydın, Antalya Kentiçi ve Yakın Çevresi Ulaşım Ana Planı çalışmasının asıl önemli özelliğinin ise Büyükşehir Belediyesi bünyesi içinde oluşturulan bir birimde, teknik personel, sağlanan özel yazılım ve donanımla yapılması olduğunu kaydetti. Başkan Akaydın, görüşlerini şöyle açıkladı: “Kent için önerilen büyük projelerin ulaşım sistemine etkilerinin önceden değerlendirilmesi, imar plan değişikliği yapılmadan olası olumsuz etkilerin belirlenerek gerekli önlemlerin alınması veya bu projelerin değiştirilmesi konusundaki uygulamalar artık kendi personelimiz tarafından gerçekleştirilecek. Bu boyutuyla da Antalya Büyükşehir Belediyesi ülkemizdeki birkaç yerel yönetimden biri olmuştur. 2030 yılı hedeflenerek hazırlanan ve Nazım İmar Planı ile öngörülen gelişmelere cevap veren Antalya Kentiçi ve Yakın Çevresi Ulaşım Ana Planı’nın hemşerilerimize hayırlı olmasını dilerim.”ULAŞIM SİSTEMİNİN DAVRANIŞLARI ÖLÇÜLDÜÇalışma ile ulaşım talep, tahmin, benzetim modeli için gerekli yazılım temin edildi ve kentin bilgisayar benzetim modeli kuruldu. Bu model sayesinde kentin beşer yıllık dilimler halinde tüm yollarındaki trafik hacimleri tahmin edildi. Karayolu şebekesinde oluşan sıkışıklıkların düzeyi belirlenerek, çözüm alterna¬tifleri test edildi. Çalışma sonucunda kentin ulaşım sistemi davranışlarının ölçümüyle Ulaşım Ana Planı olarak kabul edilen gelişme seçeneği tamamlandı. Artık tüm güncellemeler ve yeniden işletimler belediye içinde oluşturulan
Paylaş