“Her Yerde Metro, Her Yere Metro” sloganıyla çalışmalarını yürüten İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Haliç Kongre Merkezi’nde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin “Raylı Sistem Yatırımları” ile ilgili bilgilendirme toplantısı yaptı.
9 yıldır gece gündüz demeden aralıksız çalışarak İstanbul ulaşımında önemli mesafeler kat eden İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, çalışma arkadaşlarıyla birlikte “Raylı Sistem Yatırımları” ile ilgili bilgilendirme toplantısı yaptı.
Tanıtıma İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın yanı sıra, AK Parti Teşkilatlanmadan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ekrem Erdem, AK Parti İstanbul Milletvekili Feyzullah Kıyıklık, Hakan Şükür, Tülay Kaynarca, Harun Karaca, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkan Danışmanları, İBB Genel Sekreter Yardımcıları, İBB Daire Başkanları, İBB İştirak Genel Müdürleri ve çok sayıda İBB çalışanı katıldı.
Daha hızlı, konforlu ve güvenli toplu ulaşım için 9 yıldır aralıksız çalışmalarını sürdürdüklerini dile getiren Başkan Kadir Topbaş, “İstanbul rayına oturacak” dedik, metro yatırımlarına hız verdik. Cumhuriyet Tarihi’nin en büyük metro yatırımını gerçekleştirdik” diye konuştu.
Göreve geldikleri günden bu güne, 263 kavşak ve yol yaptıklarını kaydeden Başkan Topbaş yeni Metro hatları ile ilgili de şu bilgileri verdi: “Kadıköy – Kartal Metro Hattı’nı 2012’de hizmete aldık, şimdi Tuzla’ya kadar uzatıyoruz. Otogar – Bağcılar Kirazlı – Başakşehir – Olimpiyatköy Metro Hattı hizmette. Taksim’i Yenikapı’ya bağlayan Haliç Metro Geçiş Köprüsü, bu yıl ulaşım sistemine entegre
oluyor. Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy – Sancaktepe Metro Hattı’nı rekor sürede tamamlayıp 2015’te açıyoruz. Mecidiyeköy – Kağıthane – Alibeyköy – Mahmutbey Metro Hattı’nın temelini bu yıl atıyor, 2017 yılında hizmete sunuyoruz.”
2013 çok önemli bir yıl…
Başkan Kadir Topbaş, Marmaray, Yenikapı Transfer Merkezi ve Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün 2013 yılı itibariyle tamamlanacağını ve bundan dolayı 2013’ün çok önemli bir yıl olduğunun altını çizerek, “Metro, metrobüs, tramvay ve deniz hatları, kesintisiz ulaşım için buluşuyor” dedi.
“Vaad değil iş yapıyoruz” diyen Başkan Kadir Topbaş, “2004’te göreve başlarken önce ulaşım master planını hazırlamak suretiyle bu kentin geleceğini tasarladık” diye konuştu. Başkan Topbaş şöyle devam etti: “İstanbul’un herhangi bir noktasındaki bir insanımızın bu kentte yaşamını kolaylaştırma adına adımlar atmaya çalıştık. Bir şehrin medeniyet ölçüsü o şehirde yaşayan insanların toplu taşım araçlarını kullanım oranına bağlıdır. Bireysel araçlar yerine toplu taşım kullanıyorsa o şehir medenidir. Bir başka boyutta baktığımızda da toplu taşıma araçları sosyalleşme yerleridir.”
Gece gündüz demeden çalışarak eski yıllarda ihmal edilmiş ulaşım sorunu çözmeye odaklandıklarını ifade eden Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Biz istiyoruz ki bu kentte yaşayan her insan -bir ülke özelliği gösteren- bu şehrin herhangi bir noktasından bir noktasına metro ile erişebilsin. Yani “her yerde metro her yere metro” olsun. Şuanda Dünyanın birçok kenti yıllar öncesinde metro projelerini hazırladı ve kullanmakta. Biz de gecikmiş olan bu sistemi çok daha fazla çalışmak suretiyle bugünkü şartların getirdiği en ileri teknoloji ile dünyanın en modern metrolarını kentimize kazandırmaya çalışıyoruz.”
İstanbul’u demir ağlarla örüyoruz…
Başkan Topbaş, göreve geldiklerinde yaptıkları ulaşım master planları hayata geçtiğinde dünyanın hatrı sayılır metro hatlarından birine sahip olacaklarını altını çizdi.
“New York’un 800, Londra ve Tokyo’nun 500, Paris’in 400 km’ye ulaşan metro ağlarını dikkate alırsak, İstanbul’un 2019 sonrasında dünyada New York’tan sonra en büyük metro ağına sahip ikinci kent İstanbul olacak. Bu bir hayal değil. Bu bir Proje. Adım adım uygulamaya koyuyoruz. Yer altında 24 saat esaslı yerin 30-40 metre altında İstanbul’u demir ağlarla örmeye çalışan emeği geçen alın teri döken insanlarımız var. Kendilerine teşekkür ediyorum, bir tarih yazıyorlar. Şuanda bizim 1973’teyapımı başlayan ve 1875’te tamamlanan tünel metrosunu yapanları bilmiyoruz ama kullanıyoruz. Kentin önemli ihtiyacını karşılıyor.”
İstanbul bir ülke…
Başkan Topbaş İstanbul’un birçok Avrupa ülkesinden büyük olduğunu hatırlatarak, “Bütçemizin büyük bir bölümünü, yani yüzde 55’ini ulaşıma yatırdık. Otobüslerimizi yeniliyoruz. Metrobüs hattı -geçici olarak bir çözüm anlamında kurduğumuz sistem- hizmet veriyor. Diyoruz ki bu kente esas metro ile sistem daha doğru olacaktır. Tarih, çevre metro ile kurtulur” diye konuştu.
Niçin gazete ilanı verdik?
Başkan Topbaş bugün gazetelere verdikleri ilanlarının sebebini de şöyle açıkladı: “Metro kentin hayatıdır. Çünkü saatte 50-70 bin insan tek yönde taşınıyor. Bu kadar büyük bir projelerin belediye bütçesiyle yapmış başka ülkeler yok. İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak biz kendi bütçemizle yapmaya çalışıyoruz. Gerçekten büyük bir başarı olarak kabul ettiğimiz bu yatırımlar dünyada gittiğimiz her toplantıda bizlere soruluyor ve aldıkları cevaplar karşısında hayranlıklarını gizleyemiyorlar. Bugün burada niçin anlatıyor, niçin gazetelere ilan verdik. Diyoruz ki İstanbullu bu gazete küpürlerini saklasın. Yakın gelecekte görecek ki her biri gerçekleştikçe kendisinin de yaşamı kolaylaşacak. Diğer taraftan geleceğini buna göre planlasın. Nerede oturacağı, işine nasıl gideceğini görsün. Artık herkes yürüme mesafesinde bir metroya ulaşacak. Bunlar hayal değil. Bunlar proje. Gerçekleştirmenin heyecanına yaşıyoruz. Bunları gerçekleştirmenin heyecanını hissediyoruz.”
Raylı sistemler dönemi başlıyor…
Başkan Topbaş metro kelimesinin duyulma ihtimalinin bile olmadığı yerlere metro projeleri yaptıklarına dikkat çekerek konuşmasını şöyle sürdürdü: “Sarıyer’e de Beykoz’a da metrodan bahsediyoruz. Yani İstanbul’da metronun gitmediği ilçe kalmayacak. İstanbul’u demir ağlarla örmekteyiz. Bu bir hayaller manzumesi değil. Bir hayalden bahsetmiyoruz. Ortaya koyduğumuz ve başarıyla hayata geçirdiğimiz güzelliklerden bahsediyoruz. İstiyoruz ki İstanbul’da yaşayan herkes yaşamının tadını alsın. İstanbul’daki metro ağları dünyanın en ileri teknolojisi. Dünyanın neresin hangi teknoloji varsa daha iyi halde buraya uyguladık. Makinistsiz kullanılan metrolar var. Böyle ileri teknoloji. Evelsi gün New York’ta görüştüğümüz kimseler bu hatları kullanmış ve övgüyle bahsettiler. Kilometresi 100 milyon civarında olan böyle bir yatırımı İstanbulluların bize emanet ettiği bütçeden ortaya koyuyoruz. Bir söz var, ‘Yüreği yanmayanın gözü yaşarmaz” diye. Bizim derdimiz bu kent bu ülke hak ettiği yere gelsin. İstanbul’un her noktasına metrolar geleceğini izledik. Artık İstanbul’da ulaşım rayına oturuyor. Artık sistem ağırlıklı raylı sistemler dönemi başlıyor. Bireysel araç kullanma dönemi bitecek.”
Başkan Topbaş konuşmasının ardından çalışma arkadaşlarıyla birlikte sahnede basın mensuplarına poz verdi.
2004 ÖNCESİ TAMAMLANAN RAYLI SİSTEMLER
1990 İSTİKLAL CADDESİ NOSTALJİK TRAMVAY HATTI (1,6 KM – 5 DAKİKA)
1993 TAKSİM – MAÇKA TELEFERİK HATTI (0,3 KM – 3,5 DAKİKA)
1996 ZEYTİNBURNU – EMİNÖNÜ TRAMVAY HATTI (11,2 KM – 33,5 DAKİKA)
2000 TAKSİM – 4. LEVENT METRO HATTI (8,5 KM – 13 DAKİKA)
2002 AKSARAY – HAVALİMANI METRO HATTI (20,3 KM – 37,5 DAKİKA)
2003 KADIKÖY – MODA NOSTALJİK TRAMVAY HATTI (2,6 KM – 20 DAKİKA)
2004 – 2012 ARASI TAMAMLANAN RAYLI SİSTEMLER
2005 EMİNÖNÜ – KABATAŞ TRAMVAY HATTI (2,9 KM – 9 DAKİKA)
2005 EYÜP – PİYER LOTİ TELEFERİK HATTI (0,42 KM – 3 DAKİKA)
2006 ZEYTİNBURNU – BAĞCILAR TRAMVAY HATTI (5,2 KM – 15,5 DAKİKA)
2006 TAKSİM – KABATAŞ FÜNİKÜLER HATTI (0,64 KM – 2,5 DAKİKA)
2007 EDİRNEKAPI – SULTANÇİFTLİĞİ – HABİBLER RAYLI SİSTEM HATTI (13,3 KM – 40 DAKİKA)
2009 TOPKAPI – EDİRNEKAPI RAYLI SİSTEM HATTI (2 KM – 6 DAKİKA)
2009 ŞİŞHANE – TAKSİM METRO HATTI (1,65 KM – 2,5 DAKİKA)
2009 4. LEVENT – SANAYİ – İTÜ AYAZAĞA – ATATÜRK OTO SANAYİ METRO HATTI (5,5 KM – 8 DAKİKA)
2010 ATATÜRK OTO SANAYİ – DARÜŞŞAFAKA METRO HATTI (1,27 KM – 2 DAKİKA)
2010 SANAYİ – SEYRANTEPE METRO HATTI (1,67 KM – 2,5 DAKİKA)
2011 DARÜŞŞAFAKA – HACIOSMAN METRO HATTI (1,35 KM – 2 DAKİKA)
2012 YILINDA TAMAMLANAN RAYLI SİSTEMLER
KADIKÖY – KARTAL METRO HATTI (21,7 KM – 32 DAKİKA)
İstasyonlar: Kadıköy • Ayrılıkçeşmesi • Acıbadem • Ünalan • Göztepe • Yenisahra • Kozyatağı • Bostancı • Küçükyalı • Maltepe • Huzurevi • Gülsuyu • Esenkent • Hastane/Adliye • Soğanlık • Kartal
2013 YILINDA TAMAMLANAN/TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
OTOGAR – BAĞCILAR KİRAZLI – BAŞAKŞEHİR – OLİMPİYATKÖY METRO HATTI (21,7 KM – 30 DAKİKA)
İstasyonlar: Otogar • Esenler • Menderes • Üçyüzlü • Bağcılar • Kirazlı • Yenimahalle • Mahmutbey • İstoç • İkitelli Sanayi • Ziya Gökalp Mahallesi • Olimpiyat • Turgut Özal • Siteler • Başak Konutları • Metrokent
MARMARAY (TÜP GEÇİŞİ) (13,5 KM – 20 DAKİKA)
İstasyonlar: Kazlıçeşme • Yenikapı • Sirkeci • Üsküdar • Ayrılıkçeşmesi/İbrahimağa • Söğütlüçeşme
YENİKAPI – ŞİŞHANE METRO HATTI (3,55 KM – 5,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Yenikapı • Şehzadebaşı • Haliç
2014 YILINDA TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
YENİKAPI – AKSARAY METRO HATTI (0,7 KM – 1 DAKİKA)
İstasyon: Yenikapı • Aksaray
2015 YILINDA TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
KARTAL – KAYNARCA METRO HATTI (4,5 KM – 8 DAKİKA)
İstasyonlar: Yakacık • Pendik • Kaynarca
ÜSKÜDAR – ÜMRANİYE – ÇEKMEKÖY – SANCAKTEPE METRO HATTI (20 KM – 26 DAKİKA)
İstasyonlar: Üsküdar • Fıstıkağacı • Bağlarbaşı • Altunizade • Kısıklı • Bulgurlu • Ümraniye • Çarşı • Yamanevler • Çakmak • Ihlamurkuyu • Altınşehir • İmam Hatip Lisesi • Dudullu • Necip Fazıl • Çekmeköy/Sancaktepe
LEVENT – RUMELİ HİSARÜSTÜ METRO HATTI (3,3 KM – 6 DAKİKA)
İstasyonlar: Levent • Uygulama Oteli • Etiler • Rumeli Hisarüstü
MECİDİYEKÖY – ZİNCİRLİKUYU – ALTUNİZADE – ÇAMLICA TELEFERİK HATTI (10 KM – 22 DAKİKA)
İstasyonlar: Mecidiyeköy • Zincirlikuyu • Altunizade • K.Çamlıca • B.Çamlıca • Cami
2016 YILINDA TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
HALKALI – GEBZE MARMARAY YÜZEYSEL METRO HATTI (63,5 KM – 115 DAKİKA)
İstasyonlar: Halkalı • Mustafa Kemal • Küçükçekmece • Florya • Yeşilköy • Yeşilyurt • Ataköy • Bakırköy • Yenimahalle • Zeytinburnu • Feneryolu • Göztepe • Erenköy • Suadiye • Bostancı • Küçükyalı • İdealtepe • Süreyya Plajı • Maltepe • Cevizli • Atalar • Başak • Kartal • Yunus • Pendik • Kaynarca • Tersane • Güzelyalı • Aydıntepe • İçmeler • Tuzla • Çayırova • Fatih • Osmangazi • Gebze
2017 YILINDA TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
BAKIRKÖY İDO – BAĞCILAR KİRAZLI METRO HATTI (9 KM – 13,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Bakırköy İDO • Özgürlük Meydanı • Zuhuratbaba • İncirli • Haznedar • İlkyuva • Yıldıztepe • Molla Gürani • Kirazlı
BAKIRKÖY – AVCILAR – ESENYURT – BEYLİKDÜZÜ – BÜYÜKÇEKMECE TÜYAP METRO HATTI (25 KM – 37,5 DAKİKA)
İstasyonlar: İncirli • Sera • Kocasinan • Zafer • Çobançeşme • Sefaköy • Cennet • Küçükçekmece • Avcılar Park • Reşitpaşa • Avcılar • Cihangir • Ambarlı • Haramidere • Yakuplu • Beylikdüzü/Esenyurt • Beylikdüzü Toplu Konutlar • Büyükçekmece Tüyap
SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI – PENDİK METRO HATTI (9 KM – 13,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Sabiha Gökçen Havalimanı • Sanayi • Bağlar • Yayalar • Dumlupınar • Hastane • Kaynarca Merkez • Pendik
MECİDİYEKÖY – KAĞITHANE – ALİBEYKÖY – MAHMUTBEY METRO HATTI (18 KM – 27 DAKİKA)
İstasyonlar: Mecidiyeköy • Çağlayan • Kağıthane • Nurtepe • Alibeyköy • Yeşilpınar • Veysel Karani • Akşemsettin • Kazım Karabekir • Yeni Mahalle • Karadeniz Mahallesi • Tekstilkent • 100 Yıl • Göztepe • Mahmutbey
KAYNARCA – TUZLA TERSANE METRO HATTI (3,5 KM – 6 DAKİKA)
İstasyonlar: Kaynarca Merkez • Tersane
2018 YILINDA TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
YENİKAPI – İNCİRLİ METRO HATTI (7 KM – 10,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Yenikapı • Kocamustafapaşa • Silivrikapı • Zeytinburnu • Osmaniye • İncirli
BAŞAKŞEHİR – KAYAŞEHİR – OLİMPİYAT TRAMVAY HATTI (15 KM – 45 DAKİKA)
İstasyonlar: Metrokent • Oyakkent • Fenertepe • 17. Bölge • 5. Bölge • Kayaşehir Merkez • Tekstil Blokları • Güvercintepe • Olimpiyat
BAŞAKŞEHİR – KAYAŞEHİR METRO HATTI (3 KM – 4,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Metrokent • Sağlık Kent • Kayaşehir Merkez
ÇEKMEKÖY – TAŞDELEN METRO HATTI (5,2 KM – 8 DAKİKA)
İstasyonlar: Sarıgazi • Aydınlar • Taşdelen
2019 YILINDA TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
HALKALI – ARNAVUTKÖY – 3. HAVALİMANI RAYLI SİSTEM HATTI (33 KM – 33 DAKİKA)
İstasyonlar: Halkalı • Halkalı Toplu Konut/Tema • Olimpiyat • Kayaşehir Merkez • Taşoluk • Arnavutköy Merkez • 3. Havalimanı
KABATAŞ – BEŞİKTAŞ – MECİDİYEKÖY METRO HATTI (6,5 KM – 6 DAKİKA)
İstasyonlar: Kabataş • Beşiktaş • Darphane
DUDULLU – KAYIŞDAĞI – İÇERENKÖY – BOSTANCI METRO HATTI (13,4 KM – 21 DAKİKA)
İstasyonlar: Dudullu • Modoko • İMES • Türkiş Blokları • Kayışdağı • İçerenköy • Küçükbakkalköy • Kozyatağı • Üst Bostancı • Bostancı İDO
BAĞCILAR (KİRAZLI) – KÜÇÜKÇEKMECE (HALKALI) METRO HATTI (9,4 KM – 14 DAKİKA)
İstasyonlar: Bağcılar (Kirazlı) • Barbaros • Malazgirt • Mimar Sinan Caddesi • Fatih • Halkalı Merkez • Hastane • Yarımburgaz • Halkalı
2019 SONRASI TAMAMLANACAK RAYLI SİSTEMLER
EDİRNEKAPI – VEZNECİLER RAYLI SİSTEM HATTI (3,5 KM – 10,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Edirnekapı • Vezneciler
ÜMRANİYE – ATAŞEHİR – GÖZTEPE METRO HATTI (9 KM – 13,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Hastane • Ümraniye Çarşı • Atakent • Soyak • Finanskent • Ataşehir • Yenisahra • S.Cedit • Göztepe
ÇEKMEKÖY – SANCAKTEPE – SULTANBEYLİ – SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI METRO HATTI (14 KM – 21 DAKİKA)
İstasyonlar: Çekmeköy • Sarıgazi • Şehir Hastanesi • Samandıra • Sultanbeyli Merkez • Hamidiye • Yenişehir • Kurtköy • Sabiha Gökçen Havalimanı
MAHMUTBEY – HALKALI – BAHÇEŞEHİR METRO HATTI (12,5 KM – 19 DAKİKA)
İstasyonlar: Mahmutbey • Mimar Sinan • Mehmet Akif • Halkalı/Atakent • Halkalı Toplu Konut/Tema • Hastane • Altınşehir • Resneli • Ispartakule • Bahçeşehir
SULTANGAZİ HABİBLER – ARNAVUTKÖY RAYLI SİSTEM HATTI (11,5 KM – 34,5 DAKİKA)
İstasyonlar: İsfalt • Eski Habibler • Tepeüstü • Esenbahçe • Sincanlar • Fenertepe Yolu • Kayaşehir Yolu • Çamlık • Devlet Hastanesi • Arnavutköy Merkez
GAYRETTEPE – KEMERBURGAZ – 3. HAVALİMANI RAYLI SİSTEM HATTI (32 KM – 32 DAKİKA)
İstasyonlar: Gayrettepe • Hasdal • Kemerburgaz/Göktürk • Işıklar • 3. Havalimanı
HALKALI – BAHÇEŞEHİR – ÇATALCA RAYLI SİSTEM HATTI (33 KM – 33 DAKİKA)
İstasyonlar: Halkalı • Bahçeşehir • Hadımköy • Çatalca
ATAKÖY – BASIN EKSPRES – İKİTELLİ METRO HATTI (13 KM – 19,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Ataköy • Yenibosna • Çobançeşme • Kuyumcukent • Doğu Sanayi • Mimar Sinan Caddesi • Evren Mahallesi • İkitelli Kavşağı • Mehmet Akif • Bahariye • Masko • İkitelli Sanayi
KADIKÖY – ATAŞEHİR – SANCAKTEPE – SULTANBEYLİ METRO HATTI (17 KM – 25,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Kadıköy • Söğütlüçeşme • Ünalan • Esatpaşa • Ataşehir • Türkiş Blokları • Ferhatpaşa • Küçük Sanayi • Veysel Karani • Abdurrahmangazi • Sultanbeyli Merkez
İNCİRLİ – EDİRNEKAPI – GAYRETTEPE METRO HATTI (12 KM – 18 DAKİKA)
İstasyonlar: İncirli • Zeytinburnu • Cevizlibağ • Vatan • Edirnekapı • Perpa • Çağlayan • Mecidiyeköy • Gayrettepe/Zincirlikuyu
RUMELİ HİSARÜSTÜ – AŞİYAN SAHİL TELEFERİK HATTI (1 KM – 4 DAKİKA)
İstasyonlar: Rumeli Hisarüstü • Aşiyan Sahil
EYÜP – PİYER LOTİ – MİNİATÜRK TELEFERİK HATTI (2 KM – 6,5 DAKİKA)
İstasyonlar: Eyüp • Piyer Loti • Miniatürk
BEYKOZ TELEFERİK HATTI (2,5 KM – 9 DAKİKA)
ATAŞEHİR – ÜMRANİYE HAVARAY HATTI (11,1 KM – 22 DAKİKA)
BEYOĞLU – ŞİŞLİ HAVARAY HATTI (5,8 KM – 11,5 DAKİKA)
EMİNÖNÜ – EYÜP – ALİBEYKÖY (HALİÇ ÇEVRESİ) TRAMVAY HATTI (9,6 KM – 29 DAKİKA)
ŞİRİNEVLER – MAHMUTBEY (TAVUKÇU DERESİ) TRAMVAY HATTI (7,8 KM – 23,5 DAKİKA)
GAYRETTEPE – SÖĞÜTLÜÇEŞME METRO HATTI (10 KM – 15 DAKİKA)
SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI – TUZLA (O.S.B.) RAYLI SİSTEM HATTI (6,8 KM – 10 DAKİKA)
ŞİŞHANE – KABATAŞ RAYLI SİSTEM HATTI (1,7 KM – 2,5 DAKİKA)
ESENYURT – BEYLİKDÜZÜ – AVCILAR RAYLI SİSTEM HATTI (17 KM – 25,5 DAKİKA)
BÜYÜKÇEKMECE – ESENYURT RAYLI SİSTEM HATTI (10,5 KM – 16 DAKİKA)
BÜYÜKÇEKMECE (TÜYAP) – SİLİVRİ RAYLI SİSTEM HATTI (32,5 KM – 49 DAKİKA)
BEŞİKTAŞ – SARIYER RAYLI SİSTEM HATTI (14,6 KM – 22 DAKİKA)
ÜSKÜDAR – BEYKOZ RAYLI SİSTEM HATTI (15 KM – 22,5 DAKİKA)
HACIOSMAN – ÇAYIRBAŞI METRO HATTI (2,7 KM – 4 DAKİKA)
ZEYTİNBURNU – KADIKÖY METRO HATTI (40,3 KM – 61 DAKİKA)
KARTAL – D 100 HAVARAY HATTI (3 KM – 6 DAKİKA)
SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI – FORMULA HAVARAY HATTI (7,7 KM – 15,5 DAKİKA)
MALTEPE – BAŞIBÜYÜK HAVARAY HATTI (3,6 KM – 7 DAKİKA)
4. LEVENT – GÜLTEPE – ÇELİKTEPE – LEVENT HAVARAY HATTI (5,5 KM – 11 DAKİKA)
SEFAKÖY – KUYUMCUKENT – HAVALİMANI HAVARAY HATTI (7,2 KM – 14,5 DAKİKA)
MESAFELER ARASI DAKİKA ÖRNEKLERİ
1. 2005 Eminönü-Kabataş 9 dakika
2. 2006 Taksim-Kabataş 2,5 dakika
3. 2006 Zeytinburnu-Kabataş 42,5 dakika
4. 2006 Bağcılar-Kabataş 58 dakika
5. 2008 Metro ile Taksim-Şişhane 2,5 dakika
6. 2008 Metro ile Atatürk Oto Sanayi-Taksim 21 dakika
7. 2009 Habibler-Topkapı 46 dakika
8. 2009 Sultançiftliği-Aksaray 38,5 dakika
9. 2010 Metro ile Taksim-Darüşşafaka 23 dakika
10. 2011 Metro ile Seyrantepe-Taksim 13,5 dakika
11. 2011 Metro ile Sarıyer Hacıosman-Taksim 25 dakika
12. 2012 Metro ile Kartal-Kadıköy 32 dakika
13. 2012 Metro ile Maltepe-Kadıköy 21 dakika
14. 2013’te Metro ile Başakşehir-Aksaray 47 dakika
15. 2013’te Metro ile İkitelli-Esenler Otogar 19,5 dakika
16. 2013’te Metro ile Kadıköy-Taksim 24,5 dakika
17. 2013’te Metro ile Üsküdar-Yenikapı 9 dakika
18. 2013’te Metro ile Göztepe-Levent 41 dakika
19. 2013’te Metro ile Yenisahra-Sirkeci 19,5 dakika
20. 2013’te Metro ile Kozyatağı-Maslak 49 dakika
21. 2013’te Metro ile Maltepe-Taksim 41,5 dakika
22. 2013’te Metro ile Üsküdar-Sarıyer Hacıosman 42 dakika
23. 2013’te Metro ile Kartal-Taksim 52,5 dakika
24. 2013’te Metro ile Kartal-Maslak 69,5 dakika
25. 2013’te Metro ile Yenikapı-Sarıyer Hacıosman 33 dakika
26. 2014’te Metro ile Kartal-Atatürk Havalimanı 81 dakika
27. 2014’te Metro ile Bağcılar-Levent 49 dakika
28. 2014’te Metro ile Taksim-Atatürk Havalimanı 43,5 dakika
29. 2014’te Metro ile Göztepe-Başakşehir 68,5 dakika
30. 2014’te Metro ile Mahmutbey-Üsküdar 44,5 dakika
31. 2014’te Metro ile Başakşehir-Taksim 55,5 dakika
32. 2014’te Metro ile Bayrampaşa-Bostancı 34,5 dakika
33. 2014’te Metro ile Başakşehir-Üsküdar 57 dakika
34. 2014’te Metro ile Bağcılar-Mecidiyeköy 41 dakika
35. 2014’te Metro ile Üsküdar-Atatürk Havalimanı 45 dakika
36. 2014’te Metro ile İkitelli-Bostancı 61 dakika
37. 2014’te Metro ile Bağcılar-Kadıköy 45,5 dakika
38. 2015’te Metro ile Ümraniye-Taksim 30 dakika
39. 2015’te Metro ile Etiler-Kadıköy 37 dakika
40. 2015’te Metro ile Pendik-Taksim 61 dakika
41. 2015’te Metro ile Yakacık-Üsküdar 39 dakika
42. 2015’te Metro ile Ümraniye-Atatürk Havalimanı 58,5 dakika
43. 2015’te Metro ile Sancaktepe-Levent 55,5 dakika
44. 2015’te Metro ile Çekmeköy-Topkapı 45,5 dakika
45. 2015’te Metro ile Bağlarbaşı-Sirkeci 9 dakika
46. 2015’te Metro ile Üsküdar-Çekmeköy 26 dakika
47. 2015’te Metro ile Dudullu-Taksim 39 dakika
48. 2015’te Metro ile Ümraniye-Üsküdar 13,5 dakika
49. 2015’te Metro ile Kaynarca-Aksaray 53 dakika
50. 2015’te Metro ile Pendik-Bağcılar 80 dakika
51. 2015’te Metro ile Etiler-Atatürk Havalimanı 56 dakika
52. 2015’te Teleferik ile Mecidiyeköy-Çamlıca 22 dakika
53. 2016’da Metro ile Etiler-Florya 45 dakika
54. 2016’da Metro ile Halkalı-Gebze 115 dakika
55. 2016’da Metro ile Tuzla-Küçükçekmece 94 dakika
56. 2016’da Metro ile Bakırköy-Maltepe 47,5 dakika
57. 2016’da Metro ile Yeşilyurt-Üsküdar 26,5 dakika
58. 2016’da Metro ile Küçükçekmece-Taksim 35 dakika
59. 2016’da Metro ile Küçükçekmece-Aksaray 29,5 dakika
60. 2016’da Metro ile Bakırköy-Etiler 31,5 dakika
61. 2017’de Metro ile Kağıthane-Mecidiyeköy 4,5 dakika
62. 2017’de Metro ile Alibeyköy-Taksim 12 dakika
63. 2017’de Metro ile Kağıthane-Üsküdar 26 dakika
64. 2017’de Metro ile Tekstilkent-Mecidiyeköy 20,5 dakika
65. 2017’de Metro ile Çağlayan-Yenikapı 14,5 dakika
66. 2017’de Metro ile Alibeyköy-Bostancı 47 dakika
67. 2017’de Metro ile Bakırköy İDO-Başakşehir 25,5 dakika
68. 2017’de Metro ile Beylikdüzü-Bakırköy 37,5 dakika
69. 2017’de Metro ile Esenyurt-Taksim 53 dakika
70. 2017’de Metro ile Avcılar-Üsküdar 44,5 dakika
71. 2017’de Metro ile Sefaköy-Bakırköy 13 dakika
72. 2017’de Metro ile Avcılar-Ümraniye 58 dakika
73. 2017’de Metro ile Yakuplu-Kadıköy 60 dakika
74. 2017’de Metro ile Beylikdüzü-Taksim 55 dakika
75. 2017’de Metro ile Ümraniye-Esenyurt 68 dakika
76. 2017’de Metro ile Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı 50 dakika
77. 2017’de Metro ile Sabiha Gökçen Havalimanı-Taksim 63,5 dakika
78. 2017’da Metro ile Tuzla Tersane-Üsküdar 47,5 dakika
79. 2018’de Metro ile Kocamustafapaşa-Bakırköy Osmaniye 7 dakika
80. 2018’de Metro ile Silivrikapı-Mecidiyeköy 16,5 dakika
81. 2018’de Metro ile Kayaşehir-Taksim 73,5 dakika
82. 2018’de Metro ile Sarıgazi-Taksim 44,5 dakika
83. 2018’de Metro ile Taşdelen-Aksaray 44,5 dakika
84. 2018’de Metro ile Kocamustafapaşa – Kadıköy 18,5 dakika
85. 2018’de Metro ile Kayaşehir– Bakırköy Özgürlük Meydanı 32,5 dakika
86. 2018’de Metro ile Sarıgazi – Üsküdar 28 dakika
87. 2018’de Metro ile Taşdelen – Maslak 67,5 dakika
88. 2019’da Metro ile Beşiktaş-Mecidiyeköy 5,5 dakika
89. 2019’da Metro ile Beşiktaş-Kağıthane 10 dakika
90. 2019’da Metro ile Beşiktaş-Mahmutbey 31,5 dakika
91. 2019’da Metro ile Beşiktaş-Alibeyköy 12,5 dakika
92. 2019’da Metro ile Beşiktaş-Etiler 13 dakika
93. 2019’da Metro ile Beşiktaş-Sarıyer Hacıosman 25,5 dakika
94. 2019’da Metro ile Modoko-Eminönü 26 dakika
95. 2019’da Metro ile İMES- Kadıköy 23 dakika
96. 2019’da Metro ile Kayışdağı-Bostancı 11,5 dakika
97. 2019’da Metro ile İçerenköy-Taksim 38 dakika
98. 2019’da Metro ile Küçükbakkalköy-Bakırköy 39 dakika
99. 2019’da Metro ile Dudullu-Bostancı İDO 21 dakika
100. 2019’da Metro ile 3. Havalimanı-Bakırköy 56,5 dakika
101. 2019’da Metro ile Taşoluk-Topkapı 65 dakika